Go Back   ျမန္မာမိသားစုဖိုရမ္ » ..:: ေၾကညာခ်က္မ်ား ::.. » မသိမျဖစ္
ျမန္မာလက္ကြက္

မသိမျဖစ္ ဖိုရမ္က အသင္းသားေတြ ဖိုရမ္မွာ လည္ပတ္ရတာ ၊ ဖတ္ရွဳရတာ ၊ ေဒါင္းလုဒ္ လုပ္ရတာ စသျဖင့္ေပါ့ အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္ မသိမျဖစ္ လိုအပ္တာေလးေတြကို ဒီမွာ ထည့္ေပးထားပါတယ္။

Reply
 
Bookmark and Share တန္ဆာပလာမ်ား ေဖာ္ျပမႈပံုစံ
Old 23-02-2011, 03:15 PM
  post #1
KznT
ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး
 
KznT's Avatar
 
အသင္း၀င္ေန႔စြဲ: Dec 2009
တည္ေနရာ: http://www.techsectors.blogspot.com
ေရးသားခ်က္မ်ား: 1,338
ႏိုင္ငံအလံ: Users Flag!
ေက်းဇူးတင္စကား: 5,983
ပို႔စ္ 1,332 ခုအတြက္ 20,388 ဦးမွ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာပါသည္။
KznT has a spectacular aura aboutKznT has a spectacular aura about
ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာ

ဒီအေၾကာင္းကို ေရးခ်င္ခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ - ဒီအေၾကာင္းကို ေရးဖို႕ တြန္းအားေပးခဲ့တဲ့ သူေတြထဲမွာ မျဖစ္မေန ေက်းဇူးတင္ရမယ့္ သူေတြကေတာ့ ကိုေနမင္းေမာင္ ( စာခၽြန္လႊာပို႕ၿပီး ဖိုရမ္အတြက္ လိုအပ္ေနတာေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကို အၾကံေပးခဲ့တဲ့သူပါ ) - ေနာက္တစ္ေယာက္က ကိုဘုရင့္ေနာင္ ( သူကေတာ့ ဒီအေၾကာင္းအရာမွာ ဘယ္လိုေခါင္းစဥ္ေတြ ပါဝင္သင့္မယ္ဆိုတာ အၾကံေပးခဲ့တဲ့ သူပါ ) - သူတို႕ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ တြန္းတိုက္အား မရွိပဲ ဒီအေၾကာင္းကို ေတာ္ယံု ေရးျဖစ္ခဲ့အံုးမယ္ မထင္ဘူး - ခုေတာ့ အရင္က ေရးဖို႕ ေတြးမိတဲ့ စိတ္အခံရယ္ - သူတို႕ရဲ႕ ကူညီမႈေတြေၾကာင့္ ဖိုရမ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႕ ျဖစ္လာပါတယ္ - ေရးမယ့္ အေၾကာင္းက - ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာပါ -

ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာ

ဖိုရမ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ - တစ္ျခား ျပင္ပေလာကမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ျခားသူတစ္ေယာက္ ေမးျမန္းလာသမွ်ကို တစ္ဖက္လူ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕သြားေအာင္ ေျဖၾကားေပးႏိုင္တဲ့ အားကိုးအားထား ျပဳရသူကိုပဲ အတတ္ပညာ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္သူလို႕ သတ္မွတ္လို႕ မရပါဘူး - ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကိုယ္နားလည္ခ်င္တဲ့ သေဘာတရားကို သိရွိနားလည္ၿပီးသူ တစ္ေယာက္ကေန ေျဖဆိုခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာေအာင္ - ခ်က္ခ်င္းေျဖၾကားမေပးႏိုင္ရင္ေတာင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ေျဖၾကားလိုစိတ္ေပၚလာေအာင္ ေမးျမန္းႏိုင္တာဟာလည္း အတတ္ပညာရပ္တစ္ခုပါပဲ - ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဒီမွာ ျမန္မာမိသားစုဖိုရမ္ဆိုၿပီး ျဖစ္လာၿပီ - ဖိုရမ္ထဲမွာ သူ႕က႑နဲ႕ သူ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ရွိၾကတယ္ - က႑လိုက္မွာ ကိုယ္မသိနားမလည္တာေတြ ရွိရင္ ဝင္ေရာက္ေမးျမန္းႏိုင္ သလို ကိုယ္သိနားလည္ထားတာ ရွိရင္လည္း တစ္ျခား အခက္အခဲ ျဖစ္ေနသူ တစ္ေယာက္အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လွမ္းကေန ဝင္ေရာက္ကူညီႏိုင္ပါတယ္ - ဒီသေဘာကို ေရးခဲ့ၿပီးတဲ့ မွ်ေဝသူဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့ဖူးပါၿပီ - ကိုယ္သိနားလည္ထားတာေတြကို တစ္ျခား အခက္အခဲ ျဖစ္ေနသူတစ္ေယာက္ကို ကူညီႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဘယ္လိုစိတ္ခံယူခ်က္မ်ိဳးနဲ႕ ကူညီရမယ္ ဆိုတာကိုလည္း မွ်ေဝသူတစ္ေယာက္ သိရွိထားရမည့္ အခ်က္မ်ားမွာ အဘယ္နည္း။ - မွ်ေဝသူမ်ားတြင္ ျပည့္စံုရမည့္ အခ်က္မ်ားမွာ အဘယ္နည္း။ ဆိုၿပီး ေရးၿပီးခဲ့ပါၿပီ - အဲ့ေတာ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ရွိေနပါေသးတယ္ - ကိုယ္မသိနားမလည္တာေတြကို ဝင္ေရာက္ ေမးျမန္းတဲ့ ေနရာမွာေရာ ဘယ္လို အခ်က္အလက္ေတြေပၚ အေျခခံၿပီး ေရးသားေမးျမန္းရပါမလဲ - ဘယ္လိုစိတ္ဓာတ္ခံယူခ်က္မ်ိဳး ထားရွိရပါမလဲ - အဲ့လို ေမးျမန္းသူတစ္ေယာက္အတြက္ သိထားဖို႕ လိုအပ္မယ့္ အခ်က္အလက္ေတြ အေၾကာင္းကို စုစည္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္ -

ေမးခြန္းမေမးမီ သိရွိသင့္သည့္ အခ်က္မ်ား

အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဖိုရမ္မွာ Thread အသစ္တင္ၿပီး ျဖစ္ေစ - ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္သူ တစ္ေယာက္ကို စာခၽြန္လႊာပို႕ၿပီး ျဖစ္ေစ - မေမးျမန္းခင္မွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေတြကို အရင္ဦးဆံုး လုပ္ေဆာင္ထား ခဲ့ၿပီးသား ျဖစ္သင့္ပါတယ္ -
  • ဖိုရမ္ထဲမွာ မိမိေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ဦးစြာေျဖၾကား ေပးထားၿပီးမႈ ရွိမရွိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ပါ။
  • မိမိေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး Web ေပၚမွာ ေျဖဆိုၿပီးသား ရွိမရွိ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။
  • မိမိေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ဆက္စပ္ပတ္သတ္ေနတဲ့ Manual ေတြကေနတစ္ဆင့္ အေျဖေတြ႕ေအာင္ ရွာေဖြၾကည့္ပါ။
  • FAQs လို႕ေခၚတဲ့ Users တိုင္း မၾကာခဏ ေမးေလ့ရွိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြမွာ ကိုယ္ေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါဝင္မႈ ရွိမရွိ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
  • အေျဖေတြ႕ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ - စစ္ေဆးဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကေန ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။
  • ကၽြမ္းက်င္နားလည္မႈ ရွိတယ္လို႕ ေသခ်ာေပါက္ ကိုယ္သိထားတဲ့ အသိမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို ေမးျမန္းၾကည့္ပါ။
  • ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က Programmer တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ကိုယ္ေတြ႕ခ်င္တဲ့ အေျဖကို Source code ေတြဖတ္ၿပီး ရွာေတြ႕ႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။

မေမးခင္ ေလ့လာပါ။ မိမိ ေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး စတင္ေမးျမန္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေမးခြန္းမစတင္ခင္မွာ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ကိုယ့္ဘက္က ဘာေတြ အဦးဆံုး ေလ့လာထားခဲ့ၿပီးၿပီလဲ - ဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားခဲ့သလဲ - စတဲ့ ျပႆနာရပ္နဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ကိုယ့္ဘက္မွာ မေမးျမန္းခင္တည္းက ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ဦးစြာေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္ - ဒီလို ေဖာ္ျပထားျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္ဟာ ငပ်င္းတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး - ကိုယ္သိခ်င္တာကို ကိုယ္အရင္ေတြ႕ေအာင္ရွာတယ္ - ရွာလို႕ဘယ္လိုမွ မေတြ႕ႏိုင္ေတာ့မွ ( သို႕တည္းမဟုတ္ ) နားလည္ဖို႕ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မွ တစ္ဖက္လူရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို စာနာမႈနဲ႕ ေမးျမန္းတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေမးျမန္းခံရသူ နားလည္ေအာင္ အရင္ဦးဆံုး ႀကိဳးစားေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္ - ဒီ့ထက္မွ ကိုယ့္ေမးျမန္းခ်က္ကို ပိုၿပီး တန္ဖိုးရွိေစ ခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈထဲက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေျဖကို ရွာမေတြ႕ခဲ့ေပမယ့္ ဘယ္အေၾကာင္း အရာေတြကို နားလည္ခဲ့တယ္ - ဘာေတြကိုေတာ့ မွတ္သားစရာ ရခဲ့တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး တစ္ျခားသူေတြ အတြက္ ခ်ျပသင့္ပါတယ္။

အားလံုးထဲမွာ ကိုယ္သိနားလည္ခ်င္တဲ့ အရာကို အလြယ္ကူအလ်င္ျမန္ဆံုး ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းကေတာ့ Google search ကို အသံုးျပဳၿပီး ရွာေဖြတဲ့လမ္းစဥ္ပါပဲ - တကယ္လို႕ အဲ့လိုရွာလို႕မွ မေတြ႕ခဲ့ဘူး ဆိုရင္လည္း "ေမးျမန္းခ်က္ကို ေရးသားတဲ့ အခ်ိန္မွာ - ကၽြန္ေတာ္/ကၽြန္မေတာ့ ဒီစကားစုေတြနဲ႕ Google ကိုသြားၿပီး ရွာခဲ့တယ္ - ဒါေပမယ့္ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္စရာ ဘာအေျဖတစ္ခုမွ မရခဲ့ဘူး" ဆိုတာမ်ိဳး ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ ကိုယ္ရွာေဖြခဲ့တုန္းက အဆင္မေျပခဲ့တဲ့ Search terms ဟာ ကိုယ့္ကို ေျဖၾကားေပးမယ့္ သူအတြက္လည္း ထည့္စဥ္းစားဖို႕ မလိုေတာ့ဘူး ဆိုတာ တစ္ဖက္လွည့္နဲ႕ သိသာေစလို႕ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ရွိေသးတာ အဲ့လို ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္နဲ႕ ျပႆနာတူညီ ျဖစ္ဖူးသူ တစ္ေယာက္က ဒီအေၾကာင္းအရာကို ေတြ႕ရွိၿပီး - သူျပႆနာ ျဖစ္ခဲ့တုန္းက ေျပလည္ခဲ့တဲ့ Search terms ကို ညႊန္ျပေပးဖို႕ အတြက္ ေရာက္ရွိလာပါလိမ့္မယ္ - ဒီနည္းနဲ႕ ကိုယ္လိုလားတဲ့ အေျဖကို ခဏခ်င္း ရရွိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

စဥ္းစားရခက္တဲ့ အေျဖတစ္ခုကို Google လိုမ်ိဳး Enter တစ္ခ်က္ေခါက္တာနဲ႕ ခ်က္ခ်င္းအေျဖျပန္ရဖို႕ မေမွ်ာ္လင့္ပါနဲ႕ - အခ်ိန္ေပးပါ - စာဖတ္ပါ - အေၾကာင္းအရာနဲ႕ သက္ဆိုင္ေနတဲ့ FAQs ေတြကို နားလည္ခဲ့ၿပီလား ေသခ်ာျပန္ဆန္းစစ္ပါ - ဖတ္ၿပီးရင္ ခဏေလာက္နားပါ - ကၽြမ္းက်င္သူ တစ္ေယာက္ကို မေမးခင္ ဒီျပႆနာကိုပဲ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ေတြးၾကည့္ပါ - မယံုမရွိပါနဲ႕ - ကၽြမ္းက်င္နားလည္ၿပီးသား သူတစ္ေယာက္ဟာ ေမးျမန္းသူဆီက ရလာတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕ အသြားအလာကို ၾကည့္ယံုနဲ႕ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ စာဖတ္ထားသလဲ ?? မေမးခင္ ကိုယ္ဘာေတြ ေတြးထားခဲ့ၿပီးၿပီလဲ ဆိုတာ ဒက္ကနဲ သေဘာေပါက္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အေျခအေနတြကို ကၽြမ္းက်င္သူက သိရွိသြားတာနဲ႕ ေမးျမန္းသူရဲ႕ အားထုတ္ခဲ့မႈေပၚ မူတည္ၿပီး ကူညီပံ့ပိုးလိုစိတ္က အလိုလို ျဖစ္တည္လာတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေမးခြန္းအမ်ားႀကီးကို တစ္ဗရိတ္တည္းနဲ႕ တရစပ္ပစ္မသြင္းပါနဲ႕ - ဘာေၾကာင့္လဲဆို ကိုယ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းအတြက္ ဘာအေျဖတစ္ခုမွ ျပန္မရပဲ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္ - ( ဒါမွမဟုတ္ အႏွစ္သာရ မရွိတဲ့ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ အေျဖေတြ ေဗ်ာက္ေသာက္ ျပန္ရပါလိမ့္မယ္ )

ကိုယ့္ေမးခြန္းအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ပါ - ေမးခြန္းကိုၾကည့္ၿပီး ျပန္ေတြးပါ - ၿပီးစလြယ္ စီးစလြယ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးဟာ ၿပီးစလြယ္ စီးစလြယ္အေျဖပဲ ျပန္ရပါလိမ့္မယ္ ( ဒါမွမဟုတ္ ဘာတစ္ခုမွ ျပန္မရ တတ္ပါဘူး ) - တတ္ေယာင္ကား ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ေမးခြန္းမေမးမိေစဖို႕ကိုလည္း ဂရုျပဳပါ - တတ္ေယာင္ကား လုပ္ၿပီး ( မသိလို႕ေမးတာ မဟုတ္ဘူး - ငါကသိတယ္ - ဒါေလး မင္းမ်ားေဆြးေႏြးေပး ႏိုင္မလားလို႕ ေမးတာ ဆိုတဲ့ အထက္စီးက ေမးတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ) ယူဆခ်က္ အမွားေပၚ အေျခခံၿပီး ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳး ေျဖၾကားေပးမယ့္သူ တစ္ေယာက္အတြက္ အားတံု႕အားနာျဖစ္ေစသလို - လိုလားခ်က္နဲ႕ မသက္ဆိုင္တဲ့ ယူဆခ်က္အမွားကို ျပန္ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားရတာနဲ႕တင္ပဲ မလိုအပ္ပဲ အခ်ိန္အေျမာက္အမ်ား ကုန္ဆံုးေစပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေနာက္မွာထားၿပီး လက္ေတြ႕ နားလည္သိရွိမႈကိုပဲ ေမးျမန္းမႈ အေၾကာင္းအရာမွာ ဦးစားေပးတင္ျပပါ။

ကိုယ့္ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖျပန္ရကို ရလိမ့္မယ္/ေျဖကို ေျဖေပးရမယ္လို႕ ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ထစ္ခ် ယံုၾကည္မထားပါနဲ႕ - ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး - ဖိုရမ္တစ္ခုရဲ႕ သေဘာတရားဟာ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ စာနာနားလည္စိတ္နဲ႕ ေငြေၾကးအျမတ္အစြန္း တစ္စြန္းတစ္စ မယူပဲ မိသားစုဝင္အခ်င္းခ်င္း ကူညီေဖးမ လည္ပတ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္ - ေငြေပးေမးျမန္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး - ကိုယ္ေမးျမန္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ စဥ္းစားေပးဖို႕ သင့္သလား - စိတ္ဝင္စားဖို႕ ေကာင္းသလား - ဘယ္လိုျပႆနာရပ္ေတြေပၚမွာ အေျခခံထားသလဲ - ဒီေမးခြန္းကေန ဘယ္လို အေတြ႕အၾကံဳဗဟုသုတေတြ ရႏိုင္သလဲ - စဥ္းစားသင့္တဲ့ ျပႆေလးေတြက ဘာေတြလဲ .... စတဲ့ အေျခအေနေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ျပန္ၾကားခ်က္ေတြ ရရွိလာပါလိမ့္မယ္။

တစ္ဖက္လွည့္နဲ႕ နားလည္လြယ္ေအာင္ ေျပာရရင္ - ကိုယ္ရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္ ေမးခြန္းထဲမွာ -

" ဒီျပႆနာရပ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ လုပ္ေဆာင္နည္း အေသးစိတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလး ေရးေပးပါ " ဆိုတာမ်ိဳးထက္

  • " ဒီျပႆနာရပ္အတြက္ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ား လိုအပ္ခ်က္ကို ေထာက္ျပႏိုင္မလား ??"
  • " ဒီျပႆနာရပ္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေလ့လာမႈထဲမွာ ဘာေတြမ်ား လိုအပ္ခ်က္ ရွိေနပါသလဲ ?? "
  • " ဒီျပႆနာရပ္အတြက္ ဘယ္လိုေနရာမ်ားေတြကိုမ်ား ေလ့လာဖို႕ သင့္ပါသလဲ ?? "


စတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳးေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႕ ဒီျပႆနာရပ္နဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ကိုယ္တကယ္ သိနားလည္လိုစိတ္ ျပင္းျပေနတယ္ ဆိုတာကို သိသာေစသလို ေျဖၾကားေပးသူ အေပၚမွာလည္း တစ္ဖက္လူရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်ိန္ေတြအတြက္ စာနာနားလည္တဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္ေစပါတယ္။


ဆက္ရန္ -

က,ႀကီး ေရးဖို႕ေက်ာက္သင္ပုန္းရွာေနသူ

Life is what you make of it. Go out and make your dreams come true.

Last edited by KznT; 23-02-2011 at 08:17 PM..
KznT is offline   Reply With Quote
ေအာက္ပါအသင္း၀င္ 102 ဦးတို႔မွ KznT အား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားသြားပါသည္။
ကိုခိုင္ၾကီး, ကိုစံျငိမ္း, ကိုပ်င္း, ကိုဦး, ခင္မ်ိဳးစစ္, ခ်စ္သမီး, ခ်ယ္ရီမင္း, ခြန္ညီး, စြမ္းကမၻာ, စႏိုးေလး, ဆန္းေမာင္, ဆရာေက်ာင္း, ဇင္ေယာ္, ဇာနည္စိုး, တာတာ, တီဘြား, ဒႆဂီရိ, မုိးတိန္, မ်ဳိးေလး, ယြန္းယြန္း, ယြမ္ယြမ္, ရွင္းသန္႔, လမင္းမ်က္ႏွာ, လမ္းၿပၾကယ္, ဝင္းေက်ာ္ဦး, ဝင္းေအာင္, သန္႔ဇင္ေဌး, သားညိဳ, ဟန္မိုးလြင္, ဟိန္းဟိန္းျမတ္, ေက်ာ္ေက်ာ္ေမာင္, ေခါက္ေရာင္းသား, ေဂၚဖီထုတ္ေလး, ေဇာ္ရဲပိုင္, ေတာေဂၚလီ, ေနမင္းေမာင္, ေမမင္းဆက္(ပုသိမ္ေျမ), ေမာင္သံသရာ, ေဟမာန္ေဆာင္း, ေအာင္ေမာ္, ေအးမင္းေမာင္, ေ၀ယံ, ေ၀ၿဖိဳးေအာင္္, ျငိမ္းခ်မ္း, ၿဖိဳးေကာင္းကင္, ႏိုးတူး, Aung Aung, aung.123a, aungthuphyo, AZM, azp09, bagothar85, Bayint Naung, bonge, crush, frogfish, g00gle, green leaf, hellboy, jesse, july20, juwathan, kaung kin lu, khaing king, kkawave, ko lin, kwarsi, kyaukphyu, LaMike, Ma Ei, maJunior, MilkyWay, minnthu, minthike, minthumon, moe cho, moe san dar, moethout, moe_poung, nweni1972, Nyi Nyi Zaw, nyi.nyi, pannuko, phoetharlay, phoopyaitsone, phyulayswe07, pyaephyoaung947, PyaitSone, shinthantnyein, smlat88, someone22, stupid, Thein Than, thetzin, thureinsoe, tu tu, victor10, yawnathan, Ye Aung, yelinoo, zinkomin, zo
Old 24-02-2011, 07:10 PM
  post #2
KznT
ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး
 
KznT's Avatar
 
အသင္း၀င္ေန႔စြဲ: Dec 2009
တည္ေနရာ: http://www.techsectors.blogspot.com
ေရးသားခ်က္မ်ား: 1,338
ႏိုင္ငံအလံ: Users Flag!
ေက်းဇူးတင္စကား: 5,983
ပို႔စ္ 1,332 ခုအတြက္ 20,388 ဦးမွ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာပါသည္။
KznT has a spectacular aura aboutKznT has a spectacular aura about
ျပန္စာ - ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာ

ေမးခြန္းေမးလွ်င္ သိရွိရမည့္ အခ်က္မ်ား

အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးတဲ့ ေမးခြန္းမေမးမီ သိရွိသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ ကို ေလ့လာခဲ့ၿပီးၿပီ ဆိုရင္ ေမးခြန္းေမးတဲ့ အခါမွာ ဂရုျပဳသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါ့မယ္။

ေမးျမန္းရမည့္ ေနရာအား ေသခ်ာစြာ ေရြးခ်ယ္ပါ။ - ဒီအခ်က္က သိပ္ကို အေရးႀကီးပါတယ္ - ေမးခြန္းေမးျမန္းတဲ့ ေနရာမွာ ေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာမွာ မေမးျမန္းပဲ မေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာမွာ ေမးျမန္းမယ္ ဆိုရင္ လူ႕စိတ္သဘာဝရအရ တိုက္ရိုက္ဖြင့္မေျပာၾကဘူး ဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ္ေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းကို တစ္ဘက္လူက မသိက်ိဳးကၽြံျပဳတာမ်ိဳး/ကိုယ္နားလည္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကို Reply ျပန္မရတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္ - ဒီအေျခအေနေတြကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႕ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖိုရမ္ထိန္းသိမ္းသူမ်ားဘက္က ေမးျမန္းလာတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို သက္ဆိုင္ရာ က႑ အသီးသီးေအာက္ ေရာက္ရွိေအာင္ ေရႊ႕ေျပာင္းေပးေနတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္ - ဒါေပမယ့္ တတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေမးခြန္းစတင္ ေမးျမန္းမယ္ ဆိုကတည္းက ကိုယ္ေမးရမယ့္ ေနရာကို သတိျပဳ ေရြးခ်ယ္ၾကတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ - ကိုယ့္အခက္အခဲ/ျပႆနာရပ္ အသီးသီးကို ဘယ္က႑ေတြမွာ ဝင္ေရာက္ေမးျမန္းႏိုင္မလဲ ဆိုတာ သိခ်င္မယ္ဆိုရင္ မည္သည့္ေနရာမွ စတင္ေလ့လာရမည္နည္း။ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ဖတ္ရႈ႕ေလ့လာၿပီး ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

မေမးျမန္းသင့္ေသာ ေနရာမ်ားအား ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ - ေမးခြန္းေမးျမန္း ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာေတြကို ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႕ လိုသလို မေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာေတြကို ေရွာင္ရွားတတ္ဖို႕လည္း လိုပါတယ္ - မိသားစုဝင္မ်ား မွတ္သားထားသင့္တဲ့ ဖိုရမ္တစ္ခုရဲ႕ မေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာေတြကို ေအာက္မွာ စုစည္းေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
  • ဖိုရမ္တြင္းရွိ လူသိနည္း/ လူစိတ္ဝင္စားမႈနည္း/ အသက္မဝင္ေတာ့ေသာ Topic မ်ားေအာက္၌ ေမးခြန္းဝင္ေရာက္ ေမးျမန္းျခင္း။
  • အေျခခံက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားအား ( Gtalk နဲ႕ Gmail ဘာကြာလဲ ?? ) အေၾကာင္းအရာႀကီးမ်ား ေရးသားေနေသာေနရာ ေအာက္၌ ( သို႕တည္းမဟုတ္ ) ေခါင္းစဥ္ႀကီးမ်ား အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးေနေသာ ေနရာမ်ားေအာက္၌ ၾကားျဖတ္ဝင္ေရာက္ ေမးျမန္းျခင္း။
  • ေမးခြန္းတစ္မ်ိဳးတည္းအား ဖိုရမ္၏ ေနရာေပါင္းစံု၌ ထပ္ခါတစ္လဲလဲ ဝင္ေရာက္ေမးျမန္းျခင္း။
  • မိမိႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္ေရးရာ ရင္းႏွီးမႈ မရွိေသာသူ ( သို႕မဟုတ္ ) မိမိ၏ ျပႆနာအား ေျဖၾကားေပးရန္ ဝတၱရား မရွိသူအား စာခၽြန္လႊာ/E-mails မ်ား ေပးပို႕ေမးျမန္းျခင္း။

အထက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ိဳးေတြဟာ လူအမ်ားစုနဲ႕ လည္ပတ္ရပ္တည္ေနတဲ့ ဖိုရမ္ေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႕အျပဳအမူေၾကာင့္ ဖိုရမ္ဝင္ေရာက္ေနသူ လူတစ္ဖက္သား စိတ္ကသိကေအာက္ မျဖစ္ရေအာင္ သတိထားေရွာင္က်ဥ္သင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း သိလိုေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အားကိုးပါ - ဘယ္နားေမး ရမွန္းလည္း ခ်က္ခ်င္း မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘူး - ေမးခြန္းကိုလည္း အျမန္ဆံုး သိခ်င္ေနၿပီ ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနရင္ ဖိုရမ္မွာ ေမးဖို႕ ႀကိဳးစားတာထက္ အေပၚမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသလို မိမိေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး Web ေပၚမွာ ေျဖဆိုၿပီးသား ရွိမရွိ အရင္ဦးဆံုး ရွာေဖြၾကည့္ပါ။ Google မွာ ေမးျမန္းျခင္းဆိုတာ ဖိုရမ္တစ္ခုမွာ ကမကထျပဳေနတဲ့ ေျဖၾကားေပးသူေတြကိုယ္တိုင္ အားကိုး အားထား ျပဳေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္ - ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ လူေပါင္းစံု - ဘက္ေပါင္းစံု -က႑ေပါင္းစံုကေန ေမးျမန္းလာတဲ့ အေၾကာင္းအရာတိုင္းကို ေျဖၾကားေပးႏိုင္စြမ္း မရွိၾကေသးပါဘူး - သူတို႕ေတြလည္း Search Engines ( Google ... ) ကို အားကိုးေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္ - ဒါကို သတိျပဳမိဖို႕ လိုပါတယ္ - မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္အစြမ္းအစကို မိမိဘာသာအားကိုးၿပီး ရွာယူမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္လိုလားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဘယ္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ အားကိုးစရာမလိုပဲ အင္တာနက္ရွိေနတဲ့ ကိုယ့္လက္တကမ္းမွာ လွမ္းယူ ထိေတြ႕ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သတိထားမိလာပါလိမ့္မယ္။ Google နဲ႕ ရွာေဖြရာမွာ အသံုးျပဳသင့္တဲ့ Google Search Operators ေတြကို ဒီေနရာမွာ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႕မွ Google Search Operators ေတြေလ့လာရမွာ စိတ္မဝင္စားေသးဘူး ဆိုရင္လည္း အေျခခံ အေနနဲ႕ -
  • Software, E-books, Videos, OS, ႏိုင္ငံျခားသီခ်င္းေတြ ရွာေဖြႏိုင္ဖို႕ - ဒီေနရာမွာ ဖတ္ပါ။
  • ျမန္မာသီခ်င္းေတြ ရွာေဖြဖို႕ ေဒါင္းလုပ္ခ်ႏိုင္ဖို႕ - ဒီေနရာမွာ ဖတ္ပါ။
  • ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္ရမလဲ လုပ္ေဆာင္နည္းေတြကို သိခ်င္ရင္ Google Search မွာ ရွာေဖြတဲ့အခါ - How To ကို အျမဲသံုးပါ - ( ဥပမာ - Windows 7 ဘယ္လိုတင္ရမွန္း မသိဘူး - ဒါဆို how to install windows 7, Facebook ဘယ္လိုသံုးရမွန္း မသိဘူး - ဒါဆို how to use facebook, Windows 7 နဲ႕ Ubuntu Dual boot တင္ခ်င္တယ္ ဘယ္လိုတင္ရမွန္း မသိဘူး - ဒါဆို how to dual boot windows 7 and ubuntu .. စသျဖင့္ )
  • ဒီ့ထက္မွ နည္းနည္း အေသးစိတ္ၿပီး Step by Step ကိုယ္က သိခ်င္တာ ဆိုရင္ ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ Process အမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး ေမးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေရွ႕မွာ Step by Step ဆိုတာေလး ထည့္ေမးပါ - ( ဥပမာ Windows 7 installation လုပ္ေဆာင္ပံု အဆင့္ဆင့္ ကို သိခ်င္တယ္ ဆိုရင္ - step by step windows 7 installation guide ဆိုတာမ်ိဳး - Ubuntu 10.10 ရဲ႕ installation လုပ္ေဆာင္ပံု အဆင့္ဆင့္ ကို သိခ်င္တယ္ ဆိုရင္ step by step ubuntu 10.10 installation guide ဆိုတာမ်ိဳး Google မွာေမးျမန္းလိုက္ပါ )
  • တကယ္လို႕ ကိုယ္က အေခၚအေဝၚတစ္ခုခုရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို မသိဘူး အသံုးခ်ပံုကို မသိဘူး ဆိုရင္ Google မွာျဖစ္ေစ - Wikipedia မွာျဖစ္ေစ လူသိမ်ားတဲ့ အေၾကာင္းအရာဆို 90% ေလာက္ထိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္ - ( ဥပမာ RAM ဘာမွန္း မသိဘူး ဆိုၾကပါစို႕ ဒါဆို Google မွာ တစ္ျခားေရွ႕ဆက္ေနာက္ဆက္ ဘာစာလံုးမွ ဆက္မသံုးပဲ ရိုးရိုးေလး RAM လို႕သာ ရိုက္ၿပီး Enter ေခါက္လိုက္ပါ - ခုလိုမ်ိဳး ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္ - အဲ့မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ Links ေတြကေနၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ယ္သိခ်င္ေသးမယ္ ဆိုရင္ en.wikipedia.org ဆိုတဲ့ URL ကို Target ထားၿပီးလိုက္ပါ - ဒါဆို ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာရဲ႕ အၾကမ္းဖ်ဥ္းကို ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္ပါတယ္ )
  • တကယ္လို႕ ကိုယ္သိခ်င္တာ Software တစ္ခုနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး အေျခခံ အသံုးခ်နည္း မသိတာမ်ိဳး - Install လုပ္ေဆာင္နည္း မသိတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ Google မွာ ရွာေဖြတာထက္ သက္ဆိုင္ရာ Software ျဖန္႕ျဖဴးတဲ့ မူရင္း Website က FAQs (Frequently Asked Questions) ေတြ - Help က႑ ေတြမွာ မိမိရဲ႕ ျပႆနာကို သြားေရာက္ ရွာေဖြသင့္ပါတယ္။

ဒါေတြက အေျခခံ အသံုးေတြပါ - ဒီအေျခခံေလးေတြ သိထားယံုနဲ႕တင္ ျပႆနာရဲ႕ ၅၀% ေလာက္ကို Google ကေနၿပီး ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တာ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္ -

အမ်ားစုအား ဦးတည္ေမးျမန္းပါ - ကိုယ္ေမးျမန္းလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ရင္းႏွီးသူ တစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ နာမည္တပ္ ေမးျမန္းျခင္းမ်ိဳးထက္ ဖိုရမ္တစ္ခုရဲ႕ ရပ္တည္ပံုအတိုင္း ကိုယ့္ေမးျမန္းခ်က္ကို လူအမ်ားက ပါဝင္ေဆြးေႏြးႏိုင္လာေအာင္ ေမးျမန္းတာမ်ိဳးက ပိုၿပီး သင့္ေတာ္ပါ တယ္ - ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းကို ဦးတည္ေမးျမန္းျခင္းအားျဖင့္ အျခား မိသားစုဝင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဒီေမးျမန္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ကိုယ္က သိရွိထားမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ဝင္ေရာက္ေျဖၾကားေပးဖို႕ တြန္႕ဆုတ္ေစပါတယ္ - ဒါ့အျပင္ ကိုယ္ဦးတည္ ေမးျမန္းသူက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားဖို႕ မအားလပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္ရွိေနမယ္ ဆိုရင္လည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အားတံု႕အားနာ အေျခအေနမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။


ဆက္ရန္ -

က,ႀကီး ေရးဖို႕ေက်ာက္သင္ပုန္းရွာေနသူ

Life is what you make of it. Go out and make your dreams come true.

Last edited by KznT; 24-02-2011 at 11:24 PM..
KznT is offline   Reply With Quote
ေအာက္ပါအသင္း၀င္ 59 ဦးတို႔မွ KznT အား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားသြားပါသည္။
ကိုစံျငိမ္း, ခ်စ္သမီး, ခြန္ညီး, စြမ္းကမၻာ, စႏိုးေလး, ဇင္ေယာ္, တာတာ, ဒႆဂီရိ, မ်ဳိးေလး, ယြန္းယြန္း, ရွင္းသန္႔, လမင္းမ်က္ႏွာ, ဝင္းေအာင္, သန္႔ဇင္ေဌး, ဟိန္းဟိန္းျမတ္, ေက်ာ္ေက်ာ္ေမာင္, ေဂၚဖီထုတ္ေလး, ေဇာ္ရဲပိုင္, ေတာေဂၚလီ, ေနမင္းေမာင္, ေမာင္သံသရာ, ေအးမင္းေမာင္, ျငိမ္းခ်မ္း, ႏွင္း, ah nai, arkaraung, Aung Aung, aungthuphyo, bagothar85, bonge, crush, Empathlover, frogfish, g00gle, hellboy, jesse, july20, kaung kin lu, khaing king, kkawave, kyaukphyu, maJunior, minthike, minthumon, moe san dar, moethout, moe_poung, Nyi Nyi Zaw, phoetharlay, phoopyaitsone, pyaephyoaung947, PyaitSone, smlat88, someone22, Thein Than, tu tu, victor10, Ye Aung, zo
Old 09-03-2011, 11:05 PM
  post #3
KznT
ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴး
 
KznT's Avatar
 
အသင္း၀င္ေန႔စြဲ: Dec 2009
တည္ေနရာ: http://www.techsectors.blogspot.com
ေရးသားခ်က္မ်ား: 1,338
ႏိုင္ငံအလံ: Users Flag!
ေက်းဇူးတင္စကား: 5,983
ပို႔စ္ 1,332 ခုအတြက္ 20,388 ဦးမွ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာပါသည္။
KznT has a spectacular aura aboutKznT has a spectacular aura about
ျပန္စာ - ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာ

ဒီ ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာက အမုန္းခံၿပီး ေရးေနရတာပါ - လူတိုင္းက ေမးရင္သာ အေျဖလိုခ်င္တာ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြ လိုက္နာၿပီး ေမးပါလို႕ အေမးခံရတဲ့သူက လမ္းညႊန္ရင္က်ေတာ့ သူသူကိုယ္ကိုယ္ သေဘာမက်ခ်င္ၾကဘူး - ျမန္မာလူမ်ိဳးက ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး အမုန္းခံရတာမ်ိဳး မလိုခ်င္ၾကေတာ့ စိတ္ကသာ မႀကိဳက္တာ ျပန္ေတာ့ မေျပာတတ္ၾကဘူး ( ေနာက္ကြယ္မွာ ေျပာတာမ်ိဳး ေတာ့ လုပ္တတ္ၾကတယ္ ) အဲ့လို မေျပာတာေတြ မ်ားလာေတာ့ ေမးတဲ့သူက ဘယ္လိုေမးရမွန္း မသိဘူး - မသိေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ထပ္ခါ ထပ္ခါေမး - ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေမးသာေမးၿပီး အေျဖျပန္မရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ျဖစ္လာတယ္ -

အေမးသာရွိၿပီး အေျဖျပန္မရတာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာဖိုရမ္ေတြမွာမွ မဟုတ္ဘူး - ႏိုင္ငံျခားဖိုရမ္ေတြ - Discussion groups ေတြမွာလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ - အဓိကက
  • ေမးျမန္းသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ
  • ေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာနဲ႕
  • ေမးခြန္း ေမးျမန္းပံု ေမးျမန္းနည္း ကို ေမးျမန္းမယ့္သူေတြ နားမလည္ၾကတာ

ဒီ အခ်က္ သံုးခုထဲက ေမးသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ - ေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာဆိုတဲ့ ကန္႕သတ္ခ်က္ ေတြ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ - ခု ေနာက္ဆံုး ေဖာ္ျပခ်င္တာ ေမးခြန္းေမးျမန္းပံု ေမးျမန္းနည္း ကို ေမးျမန္းသူဘက္က မၾကည့္ပဲ ေျဖၾကားသူဘက္က ေမးခြန္းေပၚ ရႈျမင္တဲ့ အျမင္ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ေဖာ္ျပေပးသြားပါ့မယ္။

ေျဖၾကားသူမ်ား မည္သည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳး ေရွာင္တတ္ၾကသနည္း။
  • ေဖာ္ျပခ်က္ မျပည့္စံုေသာ - ရည္ရြယ္ခ်က္ မတိက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားအား ေျဖၾကားသူမ်ား ေရွာင္တတ္ပါသည္။ - Forums ေတြမွာ ေမးျမန္းတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစ - Discussion groups ေတြမွာ ေဆြးေႏြးခ်င္တာမ်ိဳး ျဖစ္ေစ - ရည္ရြယ္ခ်က္ မတိက်တဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ မျပည့္စံုတဲ့ ေမးျမန္းမႈမ်ိဳးေတြကို ေျဖၾကားသူေတြ ေရွာင္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဖာ္ျပခ်က္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႕ တိက်တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ေအာင္ Stupid နဲ႕ Smart ေမးျမန္းပံု အဆင့္ဆင့္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပလိုက္ပါတယ္။
    Stupid - ကူညီပါဦး - ကၽြန္ေတာ့္ Laptop က အေခြၾကည့္ရင္းနဲ႕ ဘာျဖစ္သြားမွန္း မသိဘူး - ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆို အျမန္ဆံုး ကူညီေပးပါ။
    Smart - ကၽြန္ေတာ့္ Laptop အမ်ိဳးအစားက SAMAUNG ..??... ပါ - Windows ..??.. / Linux Distros ..??.. တင္ထားပါတယ္ - 32/64 bit Operating system ပါ - RAM က .??.. GB ပါ - VGA အမ်ိဳးအစားက ?? ... , ..??. GB ပါ - ျဖစ္တာက ..??.. စက္က Hang ၿပီး ဘာမွဆက္လုပ္လို႕ မရပဲ စာတက္လာပါတယ္ - အရင္က အားလံုး ေကာင္းပါတယ္။ မနက္က Update ေပးၿပီး / Software ?? တစ္ခုတင္လိုက္မိပါတယ္ - ဒီ ျပႆနာ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုနည္းမ်ိဳးနဲ႕ ေျပလည္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာ သိပါရေစ။
    Smarter - ကၽြန္ေတာ့္ Laptop အမ်ိဳးအစားက SAMAUNG .??... ပါ - Windows ..??.. / Linux ..??.. တင္ထားပါတယ္ - 32/64 bit ..??.. Operating system ပါ - RAM က ..??.. GB ပါ - VGA အမ်ိဳးအစားက ..??.. , ..??. GB ပါ - ျဖစ္တာက ..??.. စက္က Hang ၿပီး ဘာမွဆက္လုပ္လို႕ မရပဲ စာတက္လာပါတယ္ - တက္လာတဲ့ စာက " ....... " ပါ - Screenshots ကို ေအာက္မွာ ၾကည့္ပါ - အရင္က အားလံုး ေကာင္းပါတယ္။ မနက္က Windows Update ေပးၿပီး / Software ?? တစ္ခု တင္လိုက္မိပါတယ္။ ဆိုင္မဆိုင္ ကၽြန္ေတာ္ မသိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ System Restore လုပ္ဖို႕ ႀကိဳးစားၾကည့္တာလည္း Windows ထဲကေန Restore လုပ္လို႕ မရျဖစ္ေနပါတယ္ - တစ္ျခား နည္းလမ္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိေတာ့ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီ ျပႆနာ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုနည္းမ်ိဳးနဲ႕ ေျပလည္ႏိုင္ေလာက္မယ္ / တစ္ျခား ဘယ္ေနရာေတြမွာ ေလ့လာႏိုင္မယ္ဆိုတာ အၾကံဥာဏ္ေလးမ်ား သိပါရေစ။

    ခုလို အေျခအေနမွာပဲ တစ္ခ်ိဳ႕မိသားစုဝင္ေတြက အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားသလို ေျပာခ်င္ၾကရွာေပမယ့္ ကိုယ့္စက္ရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာရွိတယ္ဆိုတာ မသိဘူး - တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ကိုယ့္စက္ရဲ႕ System informations ကို ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုၾကည့္ၿပီး ဘာကို ဘယ္လို ေျပာရမွန္း မသိၾကတာမ်ိဳး ရွိပါေသးတယ္ - အဲ့လို ျဖစ္ရင္ စိတ္မညစ္ပါနဲ႕ - အဲ့လို မိသားစုဝင္ေတြ အတြက္အေကာင္းဆံုးက Software တစ္ခု ရွိပါတယ္ - Speccy ကိုသံုးပါ - ဒီေနရာမွာ ယူလို႕ ရပါတယ္။ Speccy နဲ႕ Run လိုက္ရင္ ဘာေတြ သိႏိုင္မလဲ ဆိုေတာ့ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ကိုယ့္စက္ရဲ႕ System informations ေတြကို အထိုက္အေလ်ာက္ သိႏိုင္ပါတယ္ - ဥပမာ ေျပာရရင္ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးရာမွာ ေျဖၾကားေပးသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မျဖစ္မေန သိထားဖို႕ လိုအပ္တဲ့ -



    • Processor brand and model
    • Hard drive size and speed
    • Amount of memory (RAM)
    • Graphics card
    • Operating system

    ေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ေနရာ တစ္ေနရာတည္းကေန ခ်က္ခ်င္းသူက ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ပါတယ္ - System Information နဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ဒီ့ထက္မွပို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပေပးခ်င္ေသးတယ္ ဆိုရင္ SIW - System Information for Windows ဆိုတဲ့ tool တစ္ခု ရွိပါေသးတယ္ - ဒီေနရာမွာ ယူႏိုင္ပါတယ္ -


    အဲ့ဒီ့ Tools ေတြကေန သံုးၿပီး ရွာလို႕ရလာတဲ့ System informations ေတြနဲ႕အတူ ေမးျမန္းလိုတဲ့ ေမးခြန္း အမ်ိဳးအစားကိုလိုက္ၿပီး ထိုက္သင့္သလို ေဖာ္ျပေပးၾကပါ -
  • အေရးတႀကီးႏွင့္ အေရးေပၚ ဆိုေသာ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားအား ေျဖၾကားသူမ်ား ေရွာင္တတ္ပါသည္ - ေမးခြန္းေမးျမန္းတဲ့ ေနရာမွာ အရမ္းအေရးႀကီးေနလို႕ပါ - အေရးေပၚ ျဖစ္ေနလို႕ပါ ဆိုတာမ်ိဳး တတ္ႏိုင္ရင္ မေဖာ္ျပပါနဲ႕ - ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အေရးႀကီး အေရးေပၚ ဆိုတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ဟာ ေျဖၾကားသူကို ျပည့္စံုမယ့္ အေျဖတစ္ခု ေျဖၾကားေပးႏိုင္ဖို႕ လံုေလာက္မယ့္ ျပင္ဆင္မႈ လုပ္ေဆာင္ဖို႕အတြက္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး ( ဝါ ) ဦးစားမေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာကို သက္ေရာက္ေစပါတယ္ - ကိုယ့္ အခက္အခဲ မဟုတ္တဲ့ ျပႆနာရပ္ တစ္ခုကို မ်က္စိေရွ႕မွာ ဘာမွ မေတြ႕ျမင္ရပဲ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ဖို႕ ဆိုတာ ေတာ္ယံုမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး - အဲ့လို အေျခအေနမွာ စိတ္ထဲ ထင္မိတာကို ခ်က္ခ်င္း Reply ျပန္လိုက္ျပန္ရင္လည္း ေျဖလိုက္တာပဲ အဖတ္တင္ၿပီး ျဖစ္တဲ့ျပႆနာ မေျပလည္မွာ စိုးတာေၾကာင့္ ေျဖၾကားဖို႕ ေရွာင္တတ္ၾကပါတယ္။
  • Private E-mails ေပးပို႕ ေမးျမန္းမႈမ်ားသည္ ေျဖၾကားသူအား အခက္ေတြ႕ ေစပါသည္ - မိမိနဲ႕ ခင္မင္ရာ ခင္မင္ေၾကာင္း ရင္းႏွီးေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဆီ ကိုယ့္ အခက္အခဲအတြက္ Private E-mails ေပးပို႕ ေမးျမန္းျခင္းမ်ိဳးဟာ ေမးျမန္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာေပၚ မူတည္ၿပီး ေျဖၾကားေပးမယ့္သူအေပၚ အက်ပ္ေတြ႕ေစပါတယ္ - လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ သူနားလည္ အားသန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကိုယ္စီ ရွိတတ္ၾကေပမယ့္ - လူတိုင္းဟာ ျပႆနာရပ္တိုင္းကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ မရွိၾကပါဘူး - ဒါတင္မက ကိုယ္က ဒီတစ္ခါေလးပဲ Private E-mail နဲ႕ အကူအညီေတာင္းဖူးေသးတာလို႕ ယူဆေနေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ကိုယ္လို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါတည္း အကူအညီေတာင္းဖူးပါတယ္ဆိုတဲ့ E-mails မ်ိဳးေတြ ေျဖၾကားသူ ဘက္မွာ ဘယ္နေစာင္ေလာက္ ရွိႏွင့္ေနမလဲ ဆိုတာ ငဲ့ကြက္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကို Respect ေပးပါ။ Private E-mails ေပးပို႕ ေမးျမန္းတာမ်ိဳးထက္ လူအမ်ား ဝိုင္းဝန္း ေျဖၾကားေပးႏိုင္ေအာင္ အေမးအေျဖက႑ ေအာက္မွာပဲ Public ေမးျမန္းမႈမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္ေပးၾကဖို႕ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။
  • ယဥ္ေက်း ညက္ေညာမႈ မရွိေသာ ျပန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ ေမးျမန္းမႈမ်ားအား ေျဖၾကားသူမ်ား ေရွာင္တတ္ၾကပါသည္ - ဖိုရမ္မွာ ေမးျမန္းမႈ တစ္ခု တက္လာခဲ့ရင္ မိသားစုဝင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျဖၾကားေပးႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားတတ္ၾကပါတယ္ - တစ္ခ်ိဳ႕လည္း တတ္သေလာက္ နားလည္သေလာက္ ဝင္ေျပာၾကတယ္ - တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အေသးစိတ္ - တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အေပၚယံ - တစ္ခ်ိဳ႕လည္း သာမန္ကာလွ်ံကာ - ဘယ္လို Reply ပဲ ျပန္ရသည္ ျဖစ္ေစ - ေမးျမန္းသူ အေနနဲ႕ ကိုယ့္ျပႆနာကို ေျပလည္ႏိုင္ေစဖို႕ ကူညီေျဖၾကားေပးသူေတြကို ခုလို ကူညီေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ - ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းေပးတာ ေက်းဇူးပါ ဆိုတဲ့ ေက်းဇူးတင္စကားမ်ိဳး Reply မွာ အဦးဆံုး ေျပာၾကားေပးၿပီးမွ ကိုယ့္ျပႆနာ ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ေျပလည္မႈ အဆင့္ဆင့္ကို ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသင့္ပါတယ္ - အဲ့လို Reply ျပန္ရျခင္း အားျဖင့္ ဝင္ေရာက္ အေျဖရွာေပးသူအတြက္လည္း ကိုယ္ေျဖၾကားေပးလိုက္တဲ့ ျပႆနာရဲ႕ ေျပလည္မႈ အဆင့္ကို သိရလို႕ ေက်နပ္မႈ ျဖစ္ေစသလို - အကယ္၍ မေျပလည္ခဲ့ေသးဘူး ဆိုရင္လည္း ဘာေတြ ျဖည့္စြက္ဖို႕ လိုဦးမယ္ဆိုတာ ကူညီေဖးမလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အျပင္ - ေဘးကရပ္ၾကည့္ ေနသူေတြ အေနနဲ႕ပါ ကိုယ္သိထားတဲ့ အေလွ်ာက္ ဝင္ေရာက္ ကူညီလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚေစပါလိမ့္မယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ အေနနဲ႕ Reply ျပန္လိုက္ေပမယ့္ အဆင္ေျပမွန္း မေျပမွန္း ဘာမွ မသိရတဲ့ ေမးျမန္းခ်က္မ်ိဳးေတြ - ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာဖို႕က် စကားမဟပဲ ကိုယ့္ဘက္က အဆင္မေျပတာေတြ -ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ အတိုင္း လုပ္လိုက္တာ ဘယ္လိုေတြေတာ့ ျဖစ္ကုန္ၿပီ ဆိုတဲ့ အျပစ္တင္စကားမ်ိဳး ေျပာတဲ့ ျပန္ၾကားခ်က္မ်ိဳးေတြဟာ ေျဖၾကားသူအတြက္ စိတ္ကြက္ေစသလို - အျခားေျဖၾကားေပးမယ့္ သူေတြကိုပါ လက္ေရွာင္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
  • ဘာတစ္ခုမသိသည့္ ေမးျမန္းခ်က္မ်ိဳးအား ဘာမွမသိသကဲ့သို႕ ေျဖၾကားသူမ်ား ေရွာင္တတ္ၾကပါသည္ - ေမးခြန္းဆိုတာ ေမးတိုင္း မေကာင္းပါဘူး - Differential equations ေတြရဲ႕ ေျဖရွင္းပံုကို နားမလည္ပဲ Biological process ေတြ - Technical process ေတြ - Bridge design ေတြအေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ဖို႕ မႀကိဳးစားခ်င္ပါနဲ႕ မသိခ်င္ပါနဲ႕ - ဆိုလိုတာ ကႀကီး ခေခြး မေရးတတ္ပဲ စာစီမကံုးခ်င္ပါနဲ႕ - အဆင့္ျမင့္ျမင့္ သိခ်င္တဲ့အခါ အေျခခံ နားလည္ရမယ့္ အခ်က္ေတြကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားလည္ၿပီးသား ျဖစ္ဖို႕ မိမိကုိယ္ကုိယ္ အရင္တည္ေဆာက္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ခုေဖာ္ျပခဲ့သေလာက္ဆိုရင္ ေမးျမန္းမႈ အတတ္ပညာရဲ႕ နက္နဲပံုနဲ႕ ေမးျမန္းသင့္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို မိသားစုဝင္မ်ား နားလည္ႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ ေလ့လာပါ - ေမးျမန္းပါ - သို႕ေပမယ့္ ေမးျမန္းသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ - ေမးျမန္းသင့္တဲ့ ေနရာနဲ႕ ေမးျမန္းပံု ေမးျမန္းနည္းကိုေတာ့ အစဥ္သျဖင့္ ဂရုျပဳၾကဖို႕ တိုက္တြန္းအၾကံျပဳ လိုက္ပါရေစ။


KznT.

က,ႀကီး ေရးဖို႕ေက်ာက္သင္ပုန္းရွာေနသူ

Life is what you make of it. Go out and make your dreams come true.

Last edited by KznT; 26-03-2011 at 09:13 PM..
KznT is offline   Reply With Quote
ေအာက္ပါအသင္း၀င္ 70 ဦးတို႔မွ KznT အား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားသြားပါသည္။
ကိုစံျငိမ္း, ခ်စ္သမီး, စေမာေလး, စြမ္းကမၻာ, စႏိုးေလး, ဇင္ေယာ္, တာတာ, တီဘြား, တီး, ဒႆဂီရိ, မ်ဳိးေလး, ယြန္းယြန္း, ရွင္းသန္႔, လမင္းမ်က္ႏွာ, ဝင္းေက်ာ္ဦး, ဝင္းေအာင္, ဝိုင္ပီဝိုင္, သန္႔ဇင္ေဌး, ဟိန္းဟိန္းျမတ္, ေဂၚဖီထုတ္ေလး, ေတာေဂၚလီ, ေနမင္းေမာင္, ေမဦးမြန္, ေမာင္သံသရာ, ေမာင္ေအာင္ဟိန္းေအး, ေဟမာန္ေဆာင္း, ေအာင္ေမာ္, ေ၀ယံ, ျငိမ္းခ်မ္း, ျမင့္မိုရ္, ႏိုးတူး, amaung344, arkaraung, Aung Aung, aungthuphyo, AZM, bagothar85, blackNwhite, bonge, crush, Empathlover, frogfish, g00gle, hellboy, jesse, july20, kaung kin lu, kkawave, kyaukphyu, kyaw85, maJunior, manawphyu, minthike, minthumon, moe cho, moe san dar, moethout, moe_poung, Nyi Nyi Zaw, pannuko, phyomyintthein, putty, PyaitSone, smlat88, theal2009, thetzin, tu tu, victor10, yawnathan, zo
Reply

Tags
အၾကိဳက္ဆံုး

တန္ဆာပလာမ်ား
ေဖာ္ျပမႈပံုစံ

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

ဖိုရမ္ေတြ ေက်ာ္ေရာက္ခ်င္ရင္ !


ဖိုရမ္၏ ပင္မအခ်ိန္သည္ ဂရင္းနစ္စံေတာ္ခ်ိန္ +6.5 ျဖစ္သည္။ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ 08:24 PM
Inactive Reminders By Icora Web Design